Sesje biznesowe stają się współcześnie coraz bardziej popularne. Wielu przedsiębiorców ma już świadomość, że dzięki nim mogą zbudować atrakcyjny wizerunek, pozyskać nowych klientów i partnerów, a nawet wyprzedzić konkurencję. Jednocześnie sesja dla biznesu wzbudza w nas obawy, gdyż zdajemy sobie sprawę, że może nam ona zarówno pomóc, jak i zaszkodzić (gdy jest przeprowadzona nieprofesjonalnie).
Klienci, którzy zgłaszają się do mnie nie ryzykują. Profesjonalne portrety biznesowe są czymś, co pasjonuje mnie od wielu lat. W swojej karierze zawodowej miałem przyjemność pracować z przedstawicielami wielu branż, zdobyłem ogromne doświadczenie, co zdecydowanie ułatwia mi dostosowanie charakteru zdjęć biznesowych do potrzeb konkretnej firmy.
Jedną z najważniejszych zasad, którymi kieruję się w swojej działalności jest ta, żeby każdego Klienta traktować indywidualnie. Nigdy nie działam według utartych schematów. Kreatywność jest szalenie ważna w mojej pracy fotografa. Zanim dojdzie do jakichkolwiek zdjęć, staram się jak najlepiej zrozumieć i poznać oczekiwania osoby, która się do mnie zgłosiła. Jest to warunek konieczny satysfakcjonującej współpracy. Kiedy już poznamy się bliżej i ustalimy jakie cele chce osiągnąć Klient, mogę zaproponować określoną stylistykę zdjęć. Jednocześnie cały czas biorę pod uwagę pomysły i uwagi moich Klientów.
Po ustaleniu jak ma wyglądać sesja, każda fotografowana osoba dostaje ode mnie dokument zawierający szczegółowe wskazówki dotyczące niezbędnych przygotowań do zdjęć. Bardzo istotne jest również stworzenie harmonogramu, dzięki któremu osoba portretowana będzie mogła zaplanować swój dzień pracy (jest to wyjątkowo ważne, gdy w sesji uczestniczy większa grupa pracowników). Całościowy harmonogram sesji pozwala wygospodarować czas potrzebny na zrobienie makijażu, fryzury, a następnie wykonanie zdjęć. Jest to kluczowe w większych firmach, które pomimo sesji zdjęciowej chcą zachować płynność pracy biura. Czas jest dla współczesnego przedsiębiorcy na wagę złota (a ja to rozumiem i bardzo szanuję), dlatego staram się zabrać go tylko tyle, ile w rzeczywistości potrzeba do zrealizowania profesjonalnej sesji zdjęciowej. Moje studio jest świetnie zorganizowane, a cała praca odbywa się bardzo sprawnie.
Działalność fotografa biznesowego wymaga nie tylko zmysłu estetycznego, doświadczenia i dużej wiedzy. Jest to praca z ludźmi dlatego jako profesjonalny fotograf muszę od czasu do czasu zamienić się w psychologa. To niezwykle ważne, gdyż wielu moich Klientów ma błędne przekonania, że są osobami nieatrakcyjnymi i niefotogenicznymi (tak naprawdę nie istnieją ludzie niefotogeniczni). Jednym z moim najważniejszych zadań jest sprawienie, żeby osoba fotografowana poczuła się przed obiektywem pewnie.
Moim priorytetem jest stworzenie zdjęć, które spełniają funkcje biznesowe, a jednocześnie podobają się portretowanym osobom.
Zachęcam swoich Klientów do wspólnej selekcji materiału. Razem typujemy najlepsze zdjęcia, tworzymy końcową pulę fotografii, z której konkretne ujęcia wybiera zazwyczaj dział marketingu.